Jdi na obsah Jdi na menu
 


Možnosti oprav

9. 11. 2006

.

ObrazekPokud se rozhodneme pro opravu zapalování z důvodu vadného igniteru, můžeme to vpodstatě bez větších problémů provést přímou výměnou igniteru na snímací desce (vše pak tedy zůstává na svém místě jako u originálního provedení z výroby)  ..., nebo  můžeme IC driver taktéž vhodně umístit v rozdělovači ...

Další možností je vyvedení potřebných el. vodičů vně rozdělovače a igniter 
  Obrazek
Obrazekpřipojit externě... toto je taky možná varianta opravy i když už není zachována autenticita seriového řešení a některé mechaniky ve značkových servisech by mohl jímat děs při pohledu na takto opravené auto... na druhou stranu to má však své nesporné výhody... případně ještě na inetu existují zmínky o upgrade zapalování pro V6motory (zejména Mazda626, MX-6či MX-3 popř. Ford Probe...) k tomu je samozřejmě dobré vědět kolik stojí originální díly Mazda pro tyto rozdělovače, porovnat si je s dosažitelnými alternativními díly a na základě toho se pak rozhodnout pro ten či onen způsob opravy dle individuálních možností a požadavků... nicméně doposud u vás byla vždy na prvním místě co nejnižší cena a  počítám, že tomu tak bude i nadále :o)
 *** Ještě odkaz na mou anketu ohledně oprav rozdělovačů: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=6&t=9453 ***
Obrazek

Vhodný nový IC driver (igniter) by měl mít stejnou (či podobnou)strukturu jako na tomto blokovém diagramu: (pozn.: proudové omezení není nezbytně nutné a  u zapalování mazda vyhovují též rozměrově menší  moduly s "pouhým " napěťovým omezením  ...tedy alespoň z těch, co jsem měl možnost odzkoušet...)Obrazek

 

 

  ***  OPRAVENÝ MODUL (IGNITER) ROZDĚLOVAČE KL01 a jeho následné odzkoušení  ***

opraveny-modul-kl01.jpg

 

Obrazek

Obrazek

*****************************************************************************************************

konkrétní průběh opravy ...

často se mě ptáte jak taková oprava probíhá a jaká je cena za opravu. Zde tedy uvedu jako příklad opravu rozdělovače KF34 ze září 2010. Kromě základní opravy je v tomto případě (na přání) též měněno víčko a palec + těsnění :

________________________________________________________________________
 
základní cena opravy rozdělovače:                                                  2500 Kč
( tato cena zahrnuje: diagnostiku závady, opravu/výměnu vadného dílu a následné otestování + poskytnutí standartní záruky na opravený/vyměněný díl(y) v délce 12měsíců )
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ceny originálních dílů MAZDA (bez DPH)  a dostupnost - uvedeno pouze k porovnání - u dílů které nejsou dostupné, nelze zaručit termín dodání do 7dnů...)
 
těsnění víčka rozdělovače KF34-18-V57 GASKET,CAP-DISTRIBUT       212 Kč nedostupné
palec KF34-18-V05A ROTOR,DISTRIBUTOR                                             769 Kč dostupné
víčko  KF34-18-V00 CAP,DISTRIBUTOR                                                  1 385 Kč nedostupné
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ceny alternativních dílů (ceny včetně DPH ):
 
MAZDA / 323 F V (BA) / 2.0 24V / Rotor rozdělovače                        246,00
MAZDA / 323 F V (BA) / 2.0 24V / Víko rozdělovače                         654,00  Kč
 
náklady na zaslání dobírkou:                                                    cca 160Kč
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
celkem :                                                                                         3560 Kč
 

 

00pred-opravou-kontrola-zaslaneho-rozdelovace07092010594.jpg

 

04demontaz07092010597.jpg

 

 

05nova-stara-civka07092010598.jpg

 

08nove-dily09092010611.jpg

 

po-oprave_test-igniteru08092010610.jpg

 

po-oprave_test-hall-snimace08092010607.jpg

 

po-oprave_test-sekundaru08092010608.jpg

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA