Jdi na obsah Jdi na menu
 


jako konkrétní příklad chyb. kódů následuje souhrn kódů závad pro motorovou diagnostiku u 323BG (1989-1994)  

 

kód

 počet bliknutí

 význam - popis kódu

 vstup/výstup

 poznámka

02

 2x krátké

Ne - signal / HÚ každého válce

 vstup

snímač v rozdělovači(4pulzy během  2ot.klik hř.)

03

 3x krátké

Ge - signal / HÚ  1. válce (pouze u DOHC)

 vstup

snímač v rozdělovači(1 pulz  během  2ot.klik.hř.)

08

 8x krátké

Airflow meter vstupOdměřování vzduchu - klapkový snímač - (potenciometr)

09

 9x krátké

Water thermosensor vstupTeplotní snímač chladící kapaliny
101x delšíIntake air thermosensor vstupTeplotní snímač nasávaného vzduchu
121x delší 2x kratšíThrottle sensor ( pouze u ATX ) vstupSnímač škrtící klapky (potenciometr)
141x delší 4x kratšíAtmospheric pressure sensor ( v ECU ) vstupzabudován uvnitř ŘJ motoru
151x delší 5x kratšíOxygen sensor  vstupLambda sonda /nemusí se jednat jen o závadu lambdy, možná je i např. netěsnost  sběr. výfuk.potrubí, nezápal ve válci, závada na motoru ...atd...
171x delší 7x kratšíFeedback system  vstupRegulační"smyčka"přerušena  (systém zpětné vazby otevřen) / možné příčiny podobně jako u kódu 15...
252x delší 5x kratšíSolenoid valve  ( pouze u BP ) výstupk regulátoru tlaku paliva (odpojení podtlaku při teplém startu)
262x delší 6x kratšíSolenoid valve  (purge control) výstupventil odvětrání pal. nádrže (k nádobce s aktivním uhlím)
343x delší 4x kratšíISC valve výstupstřídou řízená cívka volnoběžného ventilu - otočné šoupátko
414x delší 1x kratšíSolenoid valve/VICS ( pouze u DOHC) výstupzměna průřezu(objemu) sání u DOHC-systém blíže popsán od speedyho  na:   http://www.323f.cz/vics.htm  

Pozn. :  pokud je ECU zaznamenáno více chyb. kódů, pak  jejich indikace bude probíhat vzestupně(... 03 09 17 34 ...), mezi jednotlivými kódy jsou zařazeny pauzy vždy stejně definované délky a až do ukončení diagnostického módu (přerušením ukostření na pinu TEN v DZ) se načítání jednotlivých chyb. kódů neustále ve stejném pořadí opakuje

Příklad vyčtení chybového kódu lambda sondy tovární diagnostikou:

 

nebo tady pomocí mého "rychlobastlu", který až na číselné zobrazení umí to samé a signalizuje kódy závad z PCM pomocí bzučáku a 3barevné LED (červená při IG ON, oranžová za běhu motoru). Dále lze provádět monitoring spínačů a lambda sondy - resp.krajních stavů tzn. bohatá - chudá směs (to pomocí zelené LED ). Z ABS kódy vybliká modrá LED a lze si odzkoušet palivové čerpadlo (sepnout relé) ...Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA