Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

převzato z diskuse http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=forum&tema=5507&page=30

v textu dále červeně zvýrazňuji tvrzení která korespondují s mým prozatimním zjištěním, nebo smýšlením :o)  

Tzv. bioetanol :-) ) Předností motorů spalujících bio-etanol je podobnost jejich technologie se standardními zážehovými motory. Rozdílem je jen tvrdší materiál, použitý k výrobě ventilů a ventilových sedel, a specificky naladěné víceparametrické zapalování, které se dokáže přizpůsobit aktuálnímu poměru směsi bio-etanolu a benzinu v palivové nádrži. Další technickou „finesou“ motoru na bio-etanol je úprava bloku válců. Protože motor na bio-etanol se v chladném počasí hůře spouští, dostal Flexi-Fuel motor systém předehřívání, který problémy se studenými starty eliminuje a zaručuje snadné spouštění i při teplotách hluboko pod minus patnáct stupňů Celsia. Milým překvapením je určitě i to, že při jízdě na bio-etanol se z výfuku automobilu line příjemná nasládlá vůně....

No, vpodstate me zajima jen to, jak ten vysoky podil lihu v palivu reaguje s ruznymi materialy, ktere se bezne pouzivaji u motoru neuzpusobenych pro E85. Primereny kompresni pomer a uprava davkovani paliva + zapalovani vyplyva uz z vlastnosti, ktere jsi tu popsal, ale neni mi uplne jasne jak se chovaji bezne materialy jako slitina zinku ze ktere je karburatork, mosaz a vselijake druhy oceli ve styku s timhle zazrakem. Na co je potreba tvrdsi material ventilu a uprava bloku motoru?
Vzdy jsem si myslel, ze to to musi byt hlavne korozi odolne materialy a ze nemusi mit nejakou vetsi pevnost ve srovnani se svymi petrol- only sourozenci

Nejde jen o pevnost. Líh hůře maže,respektive téměř nemaže. Já mám BMM,takže mám elektrické čerpadlo. Odešel mi komutátor(totálně vyžraný,uhlíky jako ukousané) Možná to bylo normální,možná ne. Nevím.Podíl lihu v benzínu do 30% považuji za bezpečný pro všechny motory.Líh ovšem likviduje po delší době benzín,nasává(absorbuje vodu),způsobuje větší opotřebení oleje, opotřebení vstřikovacích trysek,tvrdnutí plastů,pryže. Možná i zkracuje životnost katalyzátoru a další a další. V Brazílii kvůli energetickým plodinám každoročně padne 325 000 hektarů pralesa. Je to až tragikomické: západní ekologisté, kteří svět dotlačili k biopalivům, tím nesou odpovědnost za zánik „zelených plic“ planety včetně životního prostředí orangutanů, nosorožců, tygrů... Něco podobného ostatně známe i z Česka: přírodu a krajinu devastují „ekologické“ větrné elektrárny, obludná monstra, která ve skutečnosti nepohání vítr, ale dotace.

... U nás, je to zatím dalo by se říci, novinka.
A vážený pane, když jste tak zběhlý v oboru, tak zajisté víte, že jisté motory které spalují bioetanol, nebo přesněji bionaftu, docela slušně poráží na čtvrtmíli i Lamborghini. Zajisté, můžete namítnout že to není pravda, ale viděl jsem to na vlastní oči a to mi asi nevymluvíte. ...

Omyl. Upravené auto na E 85(případně E0-E 100) má vyšší výkon,ovšem o 30-35% větší spotřebu. Neupravené má pouze tu spotřebu a výkon možná tak o 1kw ve vyšších otáčkách.Etanol nás tedy určitě nespasí,leda tak debila Bursíka(a už vůbec ne Etanol z potravin)Auta na líh pohání dotace

...s tím o tom Bursíkovi, s vámi souhlasím, je to kretén kterej si hraje na to, jak ho extrémně zajímá příroda ale hlavně ho zajímá jak si co nejvíc nahrabat, asi jako všechny naše "zástupce". Ale myslím si, že tato diskuze je k ničemu, protože naši plechoví miláčci jsou stvořeni pro benzín, takže od E85 ruce pryč, nemá to cenu.

Opsáno odjinud

Ačkoliv ropné koncerny budou ještě dlouho pumpovat černé zlato z hlubin země, existuje nepsaný globální konsenzus, že je nezbytné snížit spotřebu ropy. „Zlá“ ropa je závažně odpovědná za znečišťování životního prostředí, špatný vzduch, nemocnost a především – za klimatickou katastrofu. Díky bohu našlo lidstvo východisko z této katastrofy: obnovitelné rostlinné zdroje, jako je palmový olej, kukuřice, sója nebo cukrová třtina, které budou vyhřívat naše domy, osvětlovat naše nákupní střediska a pohánět naše automobily s pohonem čtyř kol a s klimatizací. Skleníkové plyny bude možné významně redukovat, když budou naše auta jezdit na bionaftu, kde produkce CO2 odpovídá množství, které rostliny předtím v sobě vázaly. Země bez vlastní těžby ropy se stanou nezávislejší, drobní zemědělci získají příjmy, protože budou moci prodávat své energetické plodiny na světovém trhu. Chudé země náhle zbohatnou, protože svou energii, sklízenou na poli, budou moci nabízet v celém světě.
To všechno je jedna velká globální lež! Ve skutečnosti je už samo označení „bioenergie“ vědomou manipulací. Předpona sugeruje, že produkty jsou pěstovány ekologickým a k životnímu prostředí šetrným způsobem. Pojem „agrární energie“ popisuje daleko přesněji ničivé procesy, které jsou spojeny s průmyslovou zemědělskou produkcí energie.
Agrární energie nezachrání klima, ale zničí deštné pralesy, savany a mokřiny a tím klimatickou katastrofu ještě dodatečně prohloubí. Drobní zemědělci a původní obyvatelé budou brutálně vyháněni ze své půdy. Jako konkurence k produkci potravin prohloubí agrární energie světový hlad a stane se sociální rozbuškou. Průmysl genetických manipulovaných plodin sní o konečném globálním průlomu a připravuje společně s ropnými, automobilovými a chemickými koncerny globální energetický kartel, který dostává miliardové subvence. Ačkoli už dnes pracují ve jménu agroenergetického boomu statisíce etanolových a palmových otroků, není v žádném případě dosahováno větší nezávislosti na ropě.

...A jak jsem psal, výkon zůstal TÉMĚŘ zachován, to znamená, že výkon těch aut o nějaké to procento klesl, ale ne víc než o pět procent, což je zanedbatelné u těchto vysokoobjemových motorů...

VÝKON NEKLESÁ.LÍH MÁ SICE NIŽŠÍ VÝHŘEVNOST,ALE MÁ ZASE 2X VÍC KYSLÍKU. MÁ TÉŽ VYSOKÉ VÝPARNÉ TEPLO(lepší plnění motoru) A samozřejmě nižší emise.Ale negativa zásadně převažují.Jsou mnohem lepší biopaliva než etanol. Můj Favorit dosáhne stejné maximálky ,jak na čistý benzín,tak na i na E 100 ---------------------------------------------------------------------------------

zdravicko jak koukam tato diskuze krapet umrela tak ji skusim ozivit. Nechci zakládat nove tema tak to pisnu sem.
Protoze v zari doslo ke zruseni spotrebni dane u paliva E85 a jeho cena je 14.9 na litr tak mne napadlo upravit karburatorovyho favorita na toto palivo Ted jej testuji ale zajimaly by mne vase nazory jednak k tomu palivu a jednak k upravam auta a zda nekdo z vas na to jezdi ci to skousel a nebo jezdil na ruzne smesi ethanolu a benzinu

Motor zda se ani upravovat nemusis.Od zitrka zacinam jezdit na E85 v pomeru s N95 1:1 Na jare az se otepli zkusim jit az do 3:1.Jsem sam zvedavej jak to pojede,na spotrebu apod. Zajimave prispevky ohledne tohoto tematu ma na racingforum.cz clen johnny.v  Vlastni S-Octavii 1.6 bez jakkykoliv uprav.Ma najeto jiz pres 33000km a bez potizi.  http://racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883&start=20 />

Panove karburatoristi, opatrne s tim E85.
Doporucil bych nabrat jen par litru do kanystru a nejdriv to vyzkouset nekde za vsi na opustene silnici, protoze jsem presvedcen o tom, ze to pojede VELMI spatne, neb karburator je narozdil od vstrikovani hloupy a nema zpetnou vazbu na lambdu.
Nejsem si jist, jestli je BMM jednotka natolik ucenliva, aby byla schopna alespon v closed loop rezimu udrzet lambda ~1 i na E85, ale karburator s nejvetsi pravdepodobnosti nebude fungovat ani pri castecnem ani pri plnem zatizeni, zatimco u strikacky je sance, ze pojede spatne jen na plny plyn
Mimo notoricky zname nizsi vyhrevnosti a vetsiho merneho skupenskeho tepla
ma E85 taky uplne jine smesovaci pomery k dosazeni labmda 0,85 - 1 (kde se smes pri standardnim nastaveni palivoveho systemu normalne pohybuje) nez ma benzin, takze aby to nejak rozumne na karburatoru fungovalo, bude treba dat obrovske hlavni trysky na 1. i 2. komoru, upravit obohacovac, upravit akceleracni pumpicku, dost mozna i zvetsit trysku volnobehu atd.
Na seriovem motoru to nema prazadny smysl, ostatne ani na upravene atmosfere prilis ne, a i kdyz se to naladi poradne, bude to uz z principu veci zrat o priblizne 30% vic nez na benzin, coz vyvazi o 30% nizsi cenu a zustanou jen starosti s ladenim.
Ale vyskousejte to to, treba se mylim a motyka vystreli

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Odkazy na stránky a fóra:

 

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=829&t=801859&st=0&sk=t&sd=a&start=270

http://www.4cc.eu/E85_faq.htm 

http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2458&postdays=0&postorder=asc&start=30

http://www.probeclub.cz/forum/topic.aspTOPIC_ID=3161&FORUM_ID=18&CAT_ID=4&Topic_Title=bioethanol+%2D+E85&Forum_Title=Pokec

http://www.mazdaclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=48114&lang=cze

 

cizí: www.hybrid-synergy.net/  Planet E85  etanol.nu

Fórum stránek Ey95.COM  :

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

zmínky o provozu MAZD na E85 ze světa...

švédské fórum : Mazda Miata MX5 -91 spustit několik set mil na něco málo přes 40% E85 bez problémů a plně lambda regulace i při zatížení zcela originální, a nyní další válcované několik set mil v BTR stát také převeden na absolutně žádné problémy s právě běží v létě z pochopitelných důvodů nepotřebují žádnou pomoc studený start.

Car: Mazda 626 2.0 1997a
Nádrž pojme 60 litrů.  Včera jsem se zaplnily 28 litrůE85 a 21 litrů BF95.  Kdyby směsi jako předtím v 1 / 3 možná. Bylo to asi 10 litrů vlevo. 28/60= 47%. 28/60 = 47%. Znamená to, že mám asi 55%E85 v Mazdan nyní. To funguje opravdu dobře ve skutečnosti! Vůbec žádné problémy....

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA