Jdi na obsah Jdi na menu
 


Příběh jednoho xedose9

16. 3. 2010

 Na druhou stranu by ale nevznikl tento názorný postup, díky němuž vidíte, že se nakonec k závadě můžete dopracovat i jinak ... cca 3roky zpětně mi přišel dotaz ohledně problémů s xedosem, který už se dlouho řešil různou výměnou dílů a dotazy na fórech, takto jsem tehdy mazďákovi odpověděl a pak to celé začlo :o) *** Ahoj mazďáku.  Máš možnost měřit na autě multimetrem ? Předpokládám, že jo. Takže Ti zkusím dát vždycky nějakou otázku typu jaké je napětí tam a tam a poté co mi to změříš budem dle výsledku měřit dál... souhlas? :-) Pokud to bude možné budu se snažit Ti vždy ve schématu přesně označit kde máš co měřit a dle časových dispozic odpovídat jak jen to bude nejdříve možné . Jen se Tě chci ještě zeptat jestli když nejde ta jiskra jsou svíčky mokré či suché. Od toho začnem. Jo a prosím Tě napiš ještě JMZko Tvého autí. ;-)  misak

***Jestliže víte co je to multimetr a odpovíte alespoň v tomto duchu - jsme na dobré cestě:)) ***:
"cav misak :)
> multimeter mam ale moc sa v elektrike nevyznam takze zmerat nieco viem.
> sviecky som este nemal vonku skusal som kable s novou svieckou a nehadze iskru....JMZTA12L2011----- "
"Tak to zjisti, vyšroubuj nějakou svíčku a mrkni jestli je mokrá po startování... je to důležité vědět"
" > sviecky su uplne suche a ciste "   ***Tady je právě na místě ihned vyčíst kódy závad PCM, ani nevím proč jsme to hned neudělali, pořád jsem tehdy "blbnul s těmi rozdělovači", tak sem se asi mechal unést a zaměřil se rovnou na zapalování .... :o), ale základní věc - vyčíst chyby, to né ...přitom na dílně to je vždy to první co uděláme - vyčíst chyby je zkrátka základ a přestože PCM není všemocná (spoustu závad neodhalí...) zrovna tady by to zabralo... :o) ***  "Tak v tom případě je to ta horší varianta... (v případě mokrých svíček je totiž více pravděpodobná  závada přímo v rozdělovači ...) no prozatím vyzkoušej co naměříš na odpojených konektorech rozdělovače podle obrázku v příloze - multimetr samozřejmě na rozsah 20V DC , s jedn¨ím hrotem na kostře pak proměř přívodní vodiče rozdělovače (při zaplém zapalování IG ON ) "
Obrazek

" > oba 11,67V "  ... " K tomu cos naměřil - ty napětí jsou O.K., takže pokud startuješ, máš tyhle dvě napětí vpořádku a nejde Ti ani jiskra, ani vstřikování, tak zkusíme jak je na tom relé paliva a napětí palivové lišty...zatím ještě můžeš změřit jestli máš na odpojeném 6pin. konektoru rozdělovače na některém pinu napětí 5V při IG ON a písni jakou má barvu jeho vodič". 

 "> nameral som 5.04 V na hnedo-bielom kably..

Obrazek

Obrazek

 

" > vsetky napetia na rozdelovaci a vstrekovacej liste su OK.
> cerpadlo cvakne a sici ked ho premostim v diagnostickej zastrcke.
> motor stale nejde natocit."

" Podle obrázku jsi měřil na zapojeném konektoru(ech) soudě podle toho, že jsi naměřil 11,67V i na tom žlutém vodiči - to je dokonce mnohdy výhodnější. Do obrázku jsem Ti doplnil tedy všechna jednoduše měřitelná napětí, tak jak by jsi je měl naměřit(resp. už jsi většinu naměřil :o) ale ještě prověř kostry - nejlépe při zátěži žárovkou podle popisu u obrázku... vypadá to ale podle všeho, že přívodní napětí jsou vpořádku. To napětí na liště vstřikovačů je taky O.K. "

Obrazek

" V tom případě ještě zkusíme omrknout napětí přímo na PCM ... zatím ještě změř odpor snímače klikové hřídele (konektor je vprostřed rozvodových krytů) a už si klidně můžeš udělat taky místo kolem PCM (tu najdeš uvnitř auta vespod a vzadu středového panelu - konektory jsou dost blbě přístupné, takže si ji asi pak pro měření budeš muset celou vyšroubovat... no uvidíš sám)
Jestli budou i u PCM kostry a napájení vpořádku, tak půjde zřejmě o stejný případ jako jsem nedávno pomáhal řešit, tedy vadnou PCM.

" > nasiel som 3 pinovy konektor kabel vedie zhruba do stredu krytu rozvodov ale tam som nenameral ziadny odpor. PCM mam uvolnenu fakt  je tam zly pristup ...

" To je určitě on, žádný jiný třípinový tam není (když tak pošli foto) ale jestli tam je zelený, modrý a šedý vodič  tak je to on.  Multimetr si nastav na rozsah 2kOhm (2000ohm) a na odpojeném konektoru měř (na tom přívodním konektoru co vede zespod od snímače) mezi zeleným a modrým vodičem. Pak konektor zapoj a změř to znovu přímo u PCM ( nejdříve si od ní  odpoj všechny konektory )mezi  piny 4H a 4E.podle obrázku. A pak změř veškeré ukostření a napájení PCM. Uvidíme  až to poměříš, tak už budeš stejně vědět co tomu je ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

  

" > cav misak :) premeral som ten snimac otacok klukovky a nemal ziadny odpor tak  som ho vymontoval ocistil a poklepal a zacal davat odpor.auto chytilo na brnk.
takze zly snimac...

 " ... opravdu mě to těší, protože jsou lidé kterým můžeš chtít poradit sebevíc a stejně to k ničemu není, protože mají svou hlavu a řeší si to po svém... příp. pak ani nedají vědět...  na Tvém případě mě zaujalo to , žes na fóru už asi třikrát něco na autí sháněl a pokaždé něco jiného...  tohle mě prostě na opravářích a servisech štve, protože když něco nevím tak to přiznám a nemůžu si přece dovolit tvrdit  "je vadný rozdělovač, PCM, nebo cokoliv jiného jen tak - bez řádného proměření... 

 tahle Tvá závada by měla být pro každý průměrný  mazda servis dením chlebem, takže možná kdybys to dal rovnou do značkového servisu , tenhle problém bys neřešil. Ale nevím jak to tam u vás chodí... Každopádně máš můj obdiv, že ses do toho tak zakous... "