Jdi na obsah Jdi na menu
 


česká náhrada za J117 ?

ObrazekJěště poznámka k hybridnímu provedení také dosti problémového igniteru J117v modelech 626GC/GD/GV či 323BF/BW  ... (tento igniter na rozdíl od J207 nemá 3 kontakt jako pomocný signál pro ECU, ale pouze 2. Samozřejmě + ještě ty dva vstupní napojené na indukční snímač v rozdělovači  = celkem 4přípojmá místa a tedy podobný systém jako ve Favoritu). ObrazekTento systém zapalování si pracuje nezávisle na řídící jednotce motoru a pouze jí podává prostřednictvím svorky č.1 údaj o otáčkách pro řízení vstřikování a akčních členů...) Pro případ opravy je ale tento modul vcelku cenově dostupný, tudíž zde myslím není problém.

Přesto jsem někde narazil na zmínku o možné náhradě za komponent(y) právě z Favorita. Pokud to dohledám, jistě tuto variantu ještě rozeberu ... ... takže jsem našel zmiňovaný odkaz na autora úpravy pro vůz 626 GD 2.2i,r.90 zde:


Pozn: toto je pouze odkaz na zajímavý příspěvěk autora ke kterému jsem pouze připojil obrázky a jen usuzuji, že by to mohlo fungovat, tudíž nemohu zaručit správnou funkci. Pro bližší info kontaktujte prosím autora. Z logiky věci ale v zásadě toto vypadá velmi slibně, přestože použitý kocový stupeň u modulu z Favorita může být laděn pro jinou charakteristiku zapalovací cívky ... praktický test této předělávky ale už udělal autor, takže by neměl být problém - nutno odzkoušet :o)
ObrazekNa tomto obrázku je spínací jednotka zapalování z Favorita využívající shodný způsob snímání pomocí indukční cívky v rozdělovači. Také u Mazdy si pak tento systém zachovává ještě klasickou konstrukci rozdělovače obsahující odstředivou a podtlakovou regulaci.

Zde ještě malá poznámka :
Zejména odstředivý mechanismus často vlivem rzi na navzájem otočných plochách přestává plnit svou funkci, což se negativně projevuje nerovnoměrným chodem motoru. Ostatně následující obrázek toto jen dokazuje. Ze se jedná o úplně zarezlou a zadřenou hřídelku odstředivé regulace . Motor má velmi nestabilní tvrdý volnoběh . Se zvyšujícími se otáčkami nepravidelnost mizí a motor od cca 1800ot/min "nemá chybu"... Kontrolou předstihu byla zjištěna jeho hodnota na 30st. BTDC za volnoběhu. Jednoduše si "zamrzl" ve fixní poloze s téměř maximálním  vytočením ve smyslu přidání předstihu...