Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přehledy dle JMZ (VIN)

5. 3. 2008

 

                                            jaký tester / typ kabelu (rozhraní) zvolit k připojení pro diagnostiku přes tovární tester lze odvodit i dle výr. čísla karoserie ...  (zkrytý text pro mou potřebu :o)

Připojení WDS testeru na modely Mazda se zážehovými motory

           

Model

VIN

Typ diagnostické zásuvky

121 ZQ

Všechny

16pinový kolík

Tribute (CU)

Všechny

16pinový kolík

Demio (DW)

Do ………… 318782

17pinový kolík

Demio (DW)

Od ………… 318783

16pinový kolík

323 (BJ)

Do ………… 399999

17pinový kolík

323 (BJ)

Od ………… 400000

16pinový kolík

626 (GF)

Do ………… 439049

17pinový kolík

626 (GF)

Od ………… 439050

16pinový kolík

626 (GW)

Do ………… 208842

17pinový kolík

626 (GW)

Od ………… 208843

16pinový kolík

Mazda6 (GG,GY)

Všechny

16pinový kolík

Premacy (CP)

Do ………… 151176

17pinový kolík

Premacy (CP)

Od ………… 151177

16pinový kolík

MPV (LW)

Do ………… 107752

17pinový kolík

MPV (LW)

Od ………… 107753

16pinový kolík

Xedos 9 (TA)

Do ………… 399999

17pinový kolík

Xedos 9 (TA)

Od ………… 400000

16pinový kolík

MX-5 (NB)

Do ………… 199999

17pinový kolík

MX-5 (NB)

Od ………… 200000

16pinový kolík

B-série

Všechny

17pinový kolík

E-série

Všechny

17pinový kolík

Připojení WDS testeru na modely Mazda se vznětovými motory

Model

VIN

Typ diagnostické zásuvky

121 ZQ

Všechny

16pinový kolík

323 (BJ)

Všechny

17pinový kolík

626 (GF, GW)

Všechny

17pinový kolík

Mazda6 (GG,GY)

Všechny

16pinový kolík

Premacy (CP)

Všechny

17pinový kolík

MPV (LW)

Od ………… 200000

16pinový kolík

B-série

Všechny

17pinový kolík

E-série

Všechny

17pinový kolík

***

CAN - Controller Area Network, tj. "lokální síť řídících jednotek" původně vyvinul Bosch pro řídící systémy automobilů, v posledních letech se využívá v i průmyslové automatizaci řídicích systémů, senzorů a akčních členů, fyzicky jde o tzv. "kroucenou dvoulinku", která propojuje CAN kompatibilní řídící jednotky. Podobně K-vedení propojuje všechny diagnostikovatelné řídící jednotky. pozn.: na adrese 19 lze diagnostikovat CAN (viz dokumentace). pozn.: CAN neslouží pro automobilovou diagnostiku a dosud není ani specifikován jednotný formát zpráv, jedná se o proprietální komunikaci v romci daného výrobce automobilů

SAE J1962 - standard vydaný organizací SAE pro layout konektoru pro všechny OBD-II kompatibilní adaptery

ISO 9141-2 - Jednodrátový asynchronní protokol 9.6 či 10.4 kbps ve vozech s ISO rozhraním (Chrysler a evropští + asijští výrobci). Zprávy protokolu odpovídají normě SAE J1850, avšak fyzické rozhraní je odlišné. Bitový formát protokolu je shodný se sériovým portem počítače, ale pro svou specifickou rychlost a napěťovou úroveň potřebuje pro připojení PC počítače konvertor-převodník. Je nutný pomalý handshake o rychlosti 5 bps pro inicializaci počáteční komunikace s ISO interfacem ŘJ.

ISO 14230-4 neboli KWP2000 - "Keyword Protocol 2000" - novější verze ISO 9141-2 protokolu, umí mmj. použít rychlou inicializaci namísto 5bps handshake

SAE J1850 PWM - dvoudrátový protokol s pulsní šířkovou modulací (PWM - Pulse with modulation) 41.6kbps používán ve vozidlech Ford. Nazývá se i "Ford SCP" protokol

SAE J1850 VPW - jednodrátový protokol s proměnnou šířkou pulsu 10.4kbps používán ve vozidlech General Motors, nazýván také "GM (Class 2)"

K-Line L-Line - diagnostické K vedení, a také asynchronní sériový protokol (no clock line)

 

********  Konektor OBD  (16 pinů, samice - female) na vozidle

Obrazek.

**************************************************************

Diagnostic Connector

Which pins contacts should be present on the connector?

Different pins on the connector are used by different manufacturers. There are 5 pinout combinations within the standard, each of which uses a specific communications protocol. These are listed below:

Protocol
Connector pins used
J1850 VPW
2, 4, 5, and 16, but not 10
ISO 9141-2
4, 5, 7, 15 (see below) and 16
J1850 PWM
2, 4, 5, 10 and 16
KWP2000
(ISO 14230)
4, 5, 7, 15 (see below) and 16
CAN (Controller Area Network)
4, 5, 6, 14 and 16

Note: For ISO/KWP2000 communications, pin 15 (L-line) is not always required. Pin 15 was used on earlier ISO/KWP2000 cars to "wake-up" the ECU before communication could begin on pin 7 (K-Line). Later cars tend to communicate using only pin 7 (K-Line).

Rover and MG cars: We have noticed that many Rover and MG models do not have pin 5 (Signal Ground). This can prevent some diagnostic tools from 'powering up' where they use pin 5 as the ground for the circuitry.

What are each of the pins used for?

The pins are used as follows:

Pin
Use
2
J1850 Bus+
4
Chassis Ground
5
Signal Ground
6
CAN High (J-2284)
7
ISO 9141-2 K Line and ISO/DIS 14230-4
10
J1850 Bus
14
CAN Low (J-2284)
15
ISO 9141-2 L Line and ISO/DIS 14230-4
16
Battery power

Additional pins may be wired on your car - these may be used by manufacturers for other purposes.

Which protocol is used by each manufacturer?

As a rough guide, the protocols are generally found on cars from the following manufacturers:

Protocol
Manufacturers
J1850 VPW

General Motors, Chrysler

J1850 PWM
Ford models to 2003 with EEC-V engine management system, this includes:
Ford Cougar (all UK models), Ford Puma (1.6 and 1.7), Ford Fiesta Zetec models to 2003, Ford Mondeo Zetec models to 2003, Ford Focus to 2003
(and some of the newer Ford-based Jaguars, e.g. S-Type)
ISO / KWP
Most European and Asian manufacturers, e.g.
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300, XK series and X-Type), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo
CAN

Ford 2004+ Fiesta, Fusion, Mondeo, Focus models
Mazda RX-8
Vauxhall Vectra 2003+ model

Most new models from approx. 2004 - CAN must be used for EOBD engine diagnostics by all manufacturers by 2008

Obrazek

Obrazek

***--------------------------

at the Mazda car
16 pin J1962 OBD-2 car custom of Mazda OBD II diagnostic interface connector layout

 

Pin

OBD 2

Popis

Typ

2

Bus +

IN/OUT

4

Tienenie

-

5

- VBAT

Power

6

CAN-H

IN/OUT

7

K - Line

IN/OUT

10

Bus -

IN/OUT

14

CAN-L

IN/OUT

15

L - Line

OUT

16

+ VBAT

Power

used in Mazda's produced after 1996

 

PinSignalDescription
2J1850 Bus+ 
4CGNDChassis ground
5SGNDSignal ground
6CAN HighJ-2284
7K-LINEDiagnostic, (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
10J1850 Bus- 
14CAN LowJ-2284
15ISO 9141-2 L-LINEDiagnostic, (ISO 9141-2 and ISO/DIS 14230-4)
16+12vBattery power
 
***
 

Obrazek

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA